Engels
Groep 1 & 2:
Veel nieuwe onderzoeken wijzen uit dat het leren van een vreemde taal het taalgevoel van de kinderen verrijkt. Bovendien is de omgeving waarin de school staat internationaal. Daar willen we op school bij aansluiten. Dat doen we door het laten kennismaken met het Engels vanaf groep 1.
Er wordt gewerkt met de methode "My name is Tom". Het kind leert spelenderwijs woorden en zinnen binnen kleine, betekenisvolle thema’s, die het kind uitdagen tot leren. Naast de CD-rom bestaat het lespakket ook uit een CD met liedjes, additioneel materiaal en een handleiding (handreiking) voor de leerkracht. Leerlingen worden spelenderwijs getoetst. De leerkracht kan elke leerling goed volgen in zijn leerproces.
Er komen thema’s aan de orde die dicht bij de kinderen staan zoals: my family, my house, my school, my birthday. Met de keuze voor deze thema’s willen we zo dicht mogelijk bij de belevingswereld van het jonge kind blijven, zodat de onderwerpen herkenbaar en betekenisvol zijn. In de onderbouw is de leerling vooral bezig met receptief taalgebruik als opbouw van de woordenschat en voorbereiding op de communicatie in de bovenbouw.
Groep 3 & 4:
Omdat in groep 3 en 4 veel nadruk ligt op het leren lezen en schrijven in het Nederlands wordt er weinig nieuwe stof aangeboden in het Engels. Wel is er aandacht voor het herhalen van wat in groep 1 en 2 is aangeleerd.
Groep 5 t/m 8:
Vanaf groep 5 wordt gewerkt met de methode Take it Easy. Met deze methode is het mogelijk na groep 8 in te stromen in tweetalig onderwijs.